|
Post by chirie Dahlsminde on Jan 6, 2008 0:03:51 GMT 1
Hvordan får i bygget jeres ponyer op til shows ? D.v.s de skal jo have lidt godt på sidebenene (og det her er ikke en snak om de skal have lidt godt på sidebenene ). Men hvordan får i ponyerne til at se godt ud, uden at de bliver så slaske fede at se på. De skal jo have lidt fedt og muskler over det hele for at se hamoniske ud. Men hviken foder et godt til lige at give det sidste ? Og hvor lang tid før skal man begynde at fodre dem op ? Hilsen Chirie www.dahlsminde.dk
|
|
|
Post by Linda Rasmussen on Jan 6, 2008 23:10:46 GMT 1
Vi starter i efteråret når ponyerne kommer på stald, der begynder vi at fodre på. De får en god portion foder samt hø og snittet tørret græs. Efter nytår, når ponyerne er blevet til den brede side, så begynder træningen. De bliver stadigvæk fodret godt, men sammen med træningen så bliver fedtet forhåbentligt til muskler Jeg foder med et fuldfoder som er lavet til welshponyer og nøjsomme ponyer. Det er udviklet af en ven af os der har haft et par ponyer fra det tidligere stutteri Bohemo og de har endnu en af dem. Den er i år 35 år gammel og trives så godt på foderet at han kan gå i løsdrift. Det er samtidig fattig på protein og da han har været forfangen i sine unge dage. Jeg finde lige en sæk frem imorgen som jeg lige snupper etiketten fra.
|
|
|
Post by britthn on Jan 7, 2008 0:40:16 GMT 1
Jeg håber, at flere vil fortælle, hvordan I fodre jeres smukke dyr op til shows. Min to-års plag (sec. D) får junior-foder, som netop er beregnet til, at plagene vokser jævnt. Planen er, at vi vil give hende et andet og mere fedende foder oveni fra de sidste seks-syv uger op til show-sæsonen begynder.
Men input er mere end velkomne ;-)
|
|
|
Post by holmlund on Jan 7, 2008 13:08:32 GMT 1
Vi starter show fodring i december og de næste 4-5 mdr frem. vi bruger et fuld foder som hedder Møllerens Vrinsk og det er et fuldfoder, det bygger muskler op fra starten af, det er super foder... derudover bruger vi soyaskrå og selvfølgelig libatum af wrap..
|
|
|
Post by wowposter on Nov 4, 2008 14:30:13 GMT 1
|
|